Øvelse i Meta Annoncering
I min praktik hos Webto fik jeg en grundlæggende oplæring i meta annoncering. Som en del af denne oplæring fik jeg en øvelse, hvor jeg skulle udarbejde en annonce til Webto’s Facebook og Instagram med fokus på at skabe relevant trafik til Webto’s landingsside om deres service som ekstern marketingafdeling.
Formålet med annoncen var at tiltrække virksomheder, der kunne have interesse i at outsource deres marketingaktiviteter og dermed generere kvalificerede leads.
Udarbejdelse af trafikannonce
Jeg valgte at lave en trafikannonce for at skabe relevant trafik til Webto’s landingsside. Jeg fokuserede på at tilpasse det visuelle indhold til de specifikke formater på både Facebook og Instagram ved at tage højde for kravene til billeder og videoer på begge platforme, så annoncen fremstod professionel og engagerende.
Derudover skrev jeg en fængende og relevant tekst, der skulle fange målgruppens opmærksomhed og motivere dem til at klikke. Jeg kommunikerede klart Webto’s service og holdt teksten kort og præcis. For at sikre handling afsluttede jeg med en stærk Call to Action, der opfordrede læserne til at besøge landingssiden og læse mere om Webto’s eksterne marketingafdeling.

